Proud Mama

Babysim

Publicerad 2008-12-09 00:01:54 i

Idag är det måndag och det betyder att vi har varit på babysim:) Det var lika roligt som vanligt, men trots att vi bara är i vattnet i en halvtimme så är vi alltid lika slutkörda när vi kommer hem:P Det kan bero på att det är ett helt företag att få med sig allt o.s.v.
Först måste man ju se till att man har packat med sig allting, såsom välling, blöjor, våtservetter, badbyxor, bikini, handduk till mej och till Elliot + plus Elliots badrock, extra ombyte till Elliot om det skulle hända en olycka, duschtvål till honom + mina duschgrejjer, plastad frotté att ha i bilstolen som han ska sitta i medan jag duschar för att han inte ska blöta ner den efter att vi har badat, nappen och gosefilten, extra strumpor till honom eftersom han måste ha på sig ett par när han badar för att bli van att ha något på fötterna tills han kan gå så att han inte ska halka, en leksak om han blir otålig m.m.

Har man väl lyckats komma ihåg allt så kommer nästa problem...att komma i tid! Eftersom jag hatar att komma försent så är det ständigt en kamp mot klockan. Det går ju bra när man är ensam, men med en bebis tar allt minst en timme längre, men tidsoptimist som jag är så blir jag alltid lika förvånad när det blir bråttom!?! Men jag börjar lära mig....sen ska man ju helst ha sett till så att barnet har ätit och sovit precis innan, och det mina vänner är ingen piece of cake, det är ju lite svårt att styra över när han är trött och inte....

Väl framme vill man ju gärna ha lite tid på sig ifall han skulle bli hungrig precis innan, plus att vi ska hinna svida om båda två...men när man väl har kommit i vattnet så är det glömt, när man ser hur lycklig han är när han får plaska omkring och sparka med benen:P Han är jätteduktig by the way, kan hålla i sig i kanten och åka på min rygg, göra dykkommando m.m. Jag säger bara, Lars Frölander, Ian Thorpe och Michael Phelps, watch out!!! 

När vi har plaskat klart och druckit tillräkligt med klorvatten så är det samma procedur igen innan vi är hemma och trots att det börjar kl 13.35 och bara håller på i en halvtimme så är vi oftast inte hemma före fyra, och då är vi inte sist ut ur omklädningsrummet! När man sedan har traskat upp för alla fyra stentrappor med två väskor på ena armen och en sovande 9.5 kilos Elliot på den andra så vill man inte lyfta ett finger resten av kvällen...

Nä nu har jag varit uppe alldeles för länge....natti natti

Kommentarer

Postat av: hampus

Publicerad 2008-12-09 08:12:06

rolig du är. älska dig

Postat av: systerslarbig (täppt i näsan?)

Publicerad 2008-12-09 10:17:47

Oj oj... mammajobbet är verkligen inget lätt jobb! Fatta va mycke lappar jag skulle behöva skriva för att klara nåt sånt!!?? Med tanke på hur mkt det är redan...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela