Proud Mama

I söndags...

Publicerad 2009-08-04 20:39:21 i

...kom våra vänner Birgitta och Pelle hit med deras son Emil, Elliots bästa kompis=) och åt middag. Jag passade då på att göra maten som mamma bjöd på på midsommar för det var så otroligt gott. Vi grillade karre och till det åt vi knyten med färskpotatis, champinjoner, gullök, salt och peppar, västerbottenost, fetaost och rapsolja. Knytena får stå på grillen i en kvart, eller så kan man slänga in dem i ugnen på 225 grader i 25 minuter. Det går inte att beskriva hur gott det är, ni måste prova!

Så här såg det ut när vi åt det på midsommar.

Såsen är gjord på crème fraiche och ädelost.

Provade också att göra tårtan som vi åt som också är väldigt enkel att göra. Två marängbottnar, chokladtryffel som man gör av mjölkchoklad och grädde, följer man nån slags diet ska man nog inte fundera så mycket på den men smaken talar för sig själv. Ännu mera grädde, massa hallon och jordgubbar att dekorera med, tada!


Resultatet blev så här!

Tack mamma för receptet=)

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2009-08-05 08:31:47

Va´duktig du är gumman! Det ser verkligen jättegott ut, jag kan riktigt känna smaken på tårtan. Åh om jag haft en bit till fikat i eftermiddag.

Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-06 10:32:50

Hej! :)

Jag har nu en tävling där du kan vinna duschgel & body lotion från a-store..



http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavling-duschgel-body-lotion.html



var gärna med :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela