Proud Mama

Akuten nästa..

Publicerad 2009-02-22 20:51:07 i

I fredags blev allt inte direkt som vi hade planerat, på eftermiddagen när vi var hemma så satte Elliot i halsen. Jag försökte få ut vad det nu var och jag kände "det" långt in i hans mun men då svalde han det till slut. Så jag ringde till akuten för att fråga vad jag skulle göra, jag hann ju inte se vad det var han fick i sig. Då tyckte de att vi skulle åka upp och kolla så att de inte var nåt som satt kvar och hindrade andningen och att han inte fått nåt sår i halsen, men det hade han inte tack och lov. Barnläkaren vi hade är störtskön, han är som klippt och skuren för att jobba med barn. Han berättade också att han hade "lyckats" med det mesta med sina barn, de hade ramlat ner från skötbordet, ätit maskindiskmedel och stoppat fingrarna i ett eluttag. Efter den berättelsen kände jag mig inte lika skyldig längre. Efter att vi hade varit på akuten åkte jag på basket med Emeli och det var super kul att det blev av, jag gillar basket=). Efter det åkte vi hem till oss och kollade klart på let's dance. 

Igår Lördag så jobbade jag på dagen och på kvällen köpte vi hem mat och bara tog det lugnt framför melodifestivalen. Det var första gången jag såg den i år trots att det var tredje gången. Det är få saker på tv som kan få en så irriterad men ändå så vill jag inte missa den, låtarna var ju ingen höjdare direkt. De enda som jag tyckte kunde ha gått vidare var i så fall Sofia och Mikael Rickfors, de låtarna hade lite slagerkänsla åtminstone. Jag fattar inte hur Molly kunde gå vidare, hon kan ju sjunga men låten är nog den över-smörigaste låt jag någonsin hört, det var inte min kopp te. Det enda bra med att hon gick vidare är att hon slog ut BWO=) Jag gillade inte deras låt heller men jag trodde de skulle gå vidare ändå som de alltid gör. Jag gillar inte dem överhuvudtaget. 

Idag har jag också jobbat och efter det så blev vi utbjudna av mamma och pappa på kina. Det var supermysigt med hela familjen samla för en gångs skull. Maten var jättegod, det var ganska längesen jag åt där, avslutningen med friterade bananer och glass var pricken över i:t. Jättemysig helg trots jobb, det har faktiskt varit lite roligare än vanligt att jobba men jag vet inte varför, det bara var det=) Nu sitter vi framför tv:n och såsar, ha en fortsatt skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela