Proud Mama

Gomorron gomorron!

Publicerad 2009-11-20 11:09:11 i

Nu är Skrutt på dagis och jag har ätit frukost. Skönt att det är fredag, jag försöker bara förtränga att jag ska jobba i helgen samt alla lördagar fram tills Januari, buhu, jag tycker verkligen synd om mig själv. Senare idag ska jag träffa brudarna Märtha och Elena och fika och tjöta lite, det ser vi fram emot, verkligen. Sen är det den tjugonde idag också och det vet väl alla småbarnsföräldrar vad det betyder....BARNBIDRAG!=) Den här gången har det varit alldeles för mycket månad på lönen. Sen kanske det bidrog att jag var och storhandlade på IKEA typ dagen efter löning för sen återhämtade jag mig inte riktigt, nu har vi i alla fall nattduksbord och lampor i lägenheten m.m. Killar och tjejer har lite olika uppfattning om vad som är standard och inte i en lägenhet. T ex lampor kan man ju tycka är nödvändigt i november när det blir mörkt kl fyra men nä det är tydligen inte så självklart i killens värld. Nu ska jag inte dra alla killar över en kam eftersom min är lite speciell=).

Jag: Hampus vi måååste köpa en lampa till hallen för man ser ingenting och det blir så mörkt i lägenheten!

Hampus: Nej men det är mysigt när det är mörkt, det är ingen panik.
Efter ett antal veckor och ett lampköp senare.

Jag: Ska vi sätta upp lampan nu då??

Hampus: Nej, först måste vi ha en dimmer för annars kommer det lysa så starkt och då kommer alla kunna se
rätt in i lägenheten!

Jag: Varför då? Det är väl ingen panik med det, sätt upp lampan bara!

Hampus: Nej, för då kommer alla se mig naken när jag ska gå från duschen till sovrummet!!!

Jag: ???
Alternativ 1: behåll handduken på, alternativ 2: ta med kalsonger till badrummet.
Till saken hör att Hampus är en outtalad nudist ut i fingerspetsarna=) I alla fall hemma. Puss på dig!

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2009-11-20 11:25:50

mer sån humor,tack! puss

Postat av: Erica

Publicerad 2009-11-21 19:25:27

Hahaha!!!! Hampus...jag håller med om dimmer... Vår lampa i hallen (som inte blir kvar länge till) hänger i en sladd och lyser skitstarkt... Fredrik tycker dock att det är fint men vill gärna "piffa till" sladden något... Det blir inte av.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela