Proud Mama

Dinner time

Publicerad 2010-08-23 23:10:07 i

Har ni hört talas om Billiga veckan? Reklamen på TV där Ulf käkar falukorv varje dag? Jag har haft världens idétorka och slut på inspiration när det gäller mat på sistone. Så när jag fick billiga veckan-tidningen från ICA av mamma för ett tag sen så tänkte jag att jag skulle testa några av recepten. Det var många som verkade goda så varför inte.







Ja, sådär vill vi alltså inte ha det, så idag provade vi det här receptet:


Indisk lax
Ingridienser:


En gurka
Ett litet isbergssalladshuvud
4 dl matlagningsyoghurt
salt och peppar
1 lime
4 tsk tandoorikrydda
4 portionsbitar av lax á 120 g
4 portioner basmatiris

1. Sätt ugnen på 150°C.
2. Skala, kärna ur och skär gurkan i halvmånar. Ansa, dela och ta bort rotstocken på isbergssalladen. Strimla salladen fint.
3. Blanda gurka och isbergssallad med matlagningsyoghurt, smaksätt med salt, peppar och limesaft.
4. Lägg laxen i en ugnssäker form. Krydda med salt och peppar. Fördela tandoorikryddan på laxen och sätt formen mitt i ugnen ca 15 (20 min funkade  eller en innertemperatur på 56°C.
5. Koka riset.
6. Servera laxen med gurkyoghurt, ris (och gärna mango chutney)


Det var otroligt gott! Testa gärna!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela