Proud Mama

Good morning!

Publicerad 2009-12-03 10:26:16 i

Nu är skrutt på dagis så jag har passat på att sätta upp julstjärnan på hans rum som jag köpte igår på Lagerhaus. Det blev jättefint, bortsett ifrån att jag inte kan tända den eftersom jag tio gånger av tio glömmer köpa glödlampa när jag handlar lampor, speciellt julstjärnor. Det ska vara en 15 watt(stavning?) men vi hade bara 40 och 60 hemma så det blir lite väl mycket. Det stod på förpackningen att man kunde använda starkare lampor men med en "ökad" brandrisk? Den formuleringen tycker jag känns lite korkad. Det betyder alltså om jag fattat rätt inte att om man använder starkare lampa så finns en risk för brandfara utan det finns en risk om man använder lampor under 15 watt också, den bara ökar ännu mer om man använder en starkare lampa?? Det är förmodligen inte så de menar men man kanske ska se över formuleringen? Ett tips från coachen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela