Proud Mama

Regn!

Publicerad 2009-07-09 22:51:27 i

Nu är jag trött på regn, det borde ju räcka nu kan man ju tycka, faran för skogsbrand måste vara komplett tillintetgjord, eller har jag fel? Jag blev hemma idag eftersom jag inte hade nån röst när jag vaknade så kändes det lite meningslöst. Så Elliot och jag har myst och bakat kakor mest hela dagen. Så här har vår dag sett ut.



Älsklingen sover middag=)



Sen bakade vi kakor, eller jag bakade medan Elliot lekte med vispar och kastruller, jag märkte även att han har lika långt(?) tålamod som sin mor, han skulle nämligen försöka bära en sån här boll som man har löste i i ett decilitermått men det gick inget vidare, den ville bara ramla ur hela tiden. Han blev så arg, och så försökte han igen, så tappade han den igen och så blev han vansinnig, och så gick det om och om igen. Jag höll på att skratta ihjäl mig för att han var så söt. Skulle ha filmat det. Kakorna blev galet goda iaf. Det här är det bästa cookies recept som finns, iaf som jag har smakat!


Ingredienser

 

5 dl vetemjöl
1.5 dl strösocker
2 dl farinsocker
2 dl flytande margarin
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
200 g choklad
2 dl pecannötter (eller valfri nöt)

Gör så här

1. Blanda vetemjöl, bikarbonat och salt i en bunke. I en annan bunke blandar du socker, farin, smör och ägg. Rör ned vaniljsocker. Vänd ner i vetemjölsbunken och arbeta ihop en slät fet kakdeg. Hacka och vänd ner chokladen.

2. Lägg över degen på smörpapper, forma en lång korv med en 5-kronas diameter. Skär 2 cm stora bitar och lägg på smörpapper på plåtar. Skär nötterna i mindre bitar. Tryck ner 2-3 bitar i varje kaka. Baka i 200 grader i 8-10 minuter tills de är gyllenbruna.

3. Låt kakorna svalna tills de är fasta innan du lägger över dem på ett fat.

 

Jag brukar hoppa över nötterna men det är säkert gott med också=).

 

     

Sen var det någon som inte kunde få i sig maten fort nog men...

 

...det var ju lax och färskpotatis till middag=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela