Proud Mama

Magsjuka del 2

Publicerad 2009-03-07 09:55:23 i

Jaha, det här var ju en rolig natt. Jag sov på soffan typ halva tiden och Hampus sov med Elliot i vår säng. Eftersom vi tycker att det är så bra att ha en säng som är 120 cm bred(!) så blir det problem om Elliot behöver sova hos oss. Men varför köpa en ny, den knarrar ju så fint när man rör sig i den så då gör det ju inget att Elliot vaknar varje gång man vänder på sig, ellerhur? I alla fall så ringde jag den fantastiska vårdcentralsjouren eller vad den kallas, som ska underlätta för akuten, det är inte en dag försent att de har öppet även kvällar och helger. Jag ringde kanske fem gånger först men då var det upptaget? Upptaget på ett sånt ställe. Hur ska man veta när man ska ringa om det inte finns nåt sorts kösystem? Efter ett antal samtal hamnade jag i alla fall i kö, och jag ringde samma nr hela tiden, promise. När jag efter X antal minuter fick tag på en människa så gick det fantastiskt bra. Hon var super trevlig och vi pratade en bra stund om kräkningar näringslösning och feber:P men så helt plötsligt bryts samtalet(!) och ilskan är total! Jag väntar ifall att hon jag pratade med skulle förstå att det inte var meningen att jag skulle lägga på, vilket jag ju inte gjorde. Det var ingen som ringde och jag har inte lust att sitta en halvtimme till i kö. Jag tror att jag hann få tillräckligt med tips så jag ska springa på apoteket nu. Det var Hampus telefons fel, vad han än säger, det är inte första gången det händer. Elliot får iaf inte behålla någon mat än så jag hoppas att det vänder om han får i sig lite näringslösning, tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela