Proud Mama

Fredagsmys

Publicerad 2009-11-13 22:58:23 i

Idag har jag varit hos frissan och jag borde ha tagit en bild men nu är det för sent så det får bli imorgon. Efter det gick jag en sväng på stan och kunde ta det lugnt och prova lite eftersom Elliot var på dagis. Hittade ett par riktiga godbitar... I helgen är jag ledig, kan ni tänka er? Tack Märtha=)) Du gjorde min helg!! Igår var Elliot på sin ett och ett halvt års kontroll. Han blev vaccinerad mot mässlingen, påssjuka och röda hund, tror jag det var. Han var iaf helt otrolig, vilken kämpe! Han sa inte ett ljud, han rörde inte ens på armen. Han var bara intresserad av bubblorna som barnmorskan blåste bredvid=) Vi åkte hem och firade med glass. Idag gjorde jag pizza till middag. Första gången jag gör det själv. Jag hade tänkt köpa färdig deg eftersom jag inte vet hur man gör och för att spara lite tid. När jag står i kassan så kommer jag på att jag glömt degen, suck, vad göra? Så jag blir illa tvungen att göra egen deg. Söker på "enkel pizzadeg" på google och klickar på det första som kommer upp, kanske var lite naivt men men. Degen var ett fiasko. Helt kladdig och mer en smet än en deg, trots att jag hade i mycket mer mjöl än vad som stod. Smetade ut degen på plåten och på med den hemmagjorda tomatsåsen och en massa mozzarella. In i ugnen i tio minuter. På med prosciutto skinka, ruccola, parmesan och olivolja. Sanslöst gott. Jag la även på lite mer mozzarella efteråt, som inte varit i ugnen. Ska visa hur det blev imorgon. Nu blir det sängen. Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela