Proud Mama

Wienerbreads...

Publicerad 2012-02-01 10:45:23 i Mat & Bak




I måndags fick jag ett sötsug som hette duga så jag slängde ihop en sats chokladbolllar. Jag måste säga att jag har det bästa receptet ever! Det har gått i arv ifrån mormor till mamma och nu från mamma till mig och är topphemligt by the way - NOT!

Vad trött jag blir på dem som har hemliga recept!? Jag förstår det inte, vad är poängen liksom? Vad är det man är tänker? Att andra ska få glädje av det, oh nej för så kan vi inte ha det! Nä det borde finnas en lag mot sånt där hemlighetsmakeri tycker jag.

Om jag hittar ett recept som är grymt så är min första tanke att dela det med så många jag kan, pay it forward liksom.;)

När jag och Hampus precis hade blivit tillsammans så hade hans mamma gjort philadelphia glass som de kallar det:). Det är precis samma som frusen cheesecake. Jag gillade den och frågade om receptet och då sa han, det får du när vi har gift oss?!? Självsäker kille för det första och för det andra så har jag då inte sett röken av något recept? Jag har blivit lurad...


I alla fall så har ni receptet här:

150 g        smör (inte margarin, uäk!)
1 dl           socker (gärna råsocker)
1 1/2 msk  vaniljsocker
4 1/2 msk  kakao
2 1/2 dl     havregryn
2 dl           kokos
1              ägg (här har vi den hemliga ingridiensen)
4 1/2 msk kallt starkt kaffe (kan man skippa om man vill)
2 nävar     kokos till garnering (det är alldeles för sött med pärlsocker)





Kommentarer

Postat av: systerslarvig

Publicerad 2012-02-01 21:48:11

Mäh, varför har inte min mamma fört det där vidare?! Måste testas snarast :)

Postat av: mamma

Publicerad 2012-02-02 10:11:35

Mums, mums!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela