Proud Mama

Trött!

Publicerad 2009-04-07 23:33:48 i

Kvart i elva var jag klar med kvällens bak. Sextioen hallongrottor blev det och de blev galet goda. Provade ett nytt recept och det var mycket bättre än det jag har använt förut, de blev så saftiga och porösa. Hittade receptet på ica.se


Hallongrottor

Buffé nr 6 2001, sid 35 

Ingredienser
Portioner: 22

4½ dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
200 g smör (eller margarin)

FYLLNING
1 dl fast hallonsylt




 

Gör så här

Blanda samman mjöl, socker, bakpulver och vaniljsocker i en skål.
Skär matfettet i mindre bitar och tillsätt det.
Arbeta snabbt samman till en deg, gärna i matberedare.
Om du låter degen vila en liten stund i kylen blir den lättare att hantera.
Forma degen till valnötsstora bollar. Sätt ugnen på 200°C.

Lägg i muffinsformar på plåtar.
Gör en fördjupning i varje kaka och klicka i lite sylt.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter. Låt kallna på galler.

 

 

 

Efter middagen blev Elliot och mamma så trötta så...

 

..vi blev tvugna att mysa lite på gosefilten:)

Så nu ska jag stupa i säng, massor ska göras imorgon också, godnatt.

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2009-04-08 10:15:09

Åh, va du är duktigt min "lilla" flicka. Hallongrottorna ser jättegoda ut. Kanske får man smaka? Å lilleskrutten är ju som vanligt den sötaste på jorden!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela