Proud Mama

Dagens muffin

Publicerad 2009-02-12 16:11:31 i

Är så sugen på att baka så ev. kanske det blir muffinbak ikväll. Tänkte bara tipsa om sidan dagensmuffin.se (tyvärr vill inte min dator att jag ska kunna länka så det går inte, sorry:() Den är helt fantastisk och man får så mycket inspiration, titta bara på den här:



Så söt!!


Chocolate chunk muffins

3,2 dl mjöl
3/4 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
225 g rumstempererat smör
2 dl socker
2 dl farinsocker
3 ägg
1 tsk vaniljextrakt
Ca 1,1 dl mjölk
Ca 200 g hackad valfri choklad

Sätt ugnen på 200°C. Rör ihop mjöl, bakpulver och salt i en egen skål.

Mixa smör och socker tills det blir en blek och fluffig smet. Tillsätt ägg, ett i taget och vaniljextrakten. Vispa i dom torra ingredienserna och varva med mjölken. Rör sedan i chokladbitarna.

Häll smeten upp till ungefär hälften i cc formarna, låt stå i ugnen ca 20 min.

Dessa har jag alltid Mariannekross i, blir hur gott som helst! Finns att köpa färdigkrossad i påse i de flesta affärer.

Det här och fler recept finns alltså på dagensmuffin.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela