Proud Mama

Hello!

Publicerad 2009-02-10 11:37:00 i

Jag har inte glömt bort bloggen men det har varit mycket i slutet av förra veckan=) Bara roliga saker dock. Det har varit förberedelser för Jonas( Hampus bror) och Sannas bröllop. 

På torsdag var vi på stan och fikade med Emelie från jobbet, vi pratade lite om hennes bröllop också som äger rum om några veckor. Efter det gick vi hem och på kvällen var jag och gjorde naglarna och efter det bar det av hem till mamma som färgade mitt hår. Det blev superbra! 

På fredag åkte vi till platsen där bröllopsfesten skulle vara och dukade klart och fixade bordsdekorationerna, det blev sååå fint. På kvällen var vi bjudna hem till Sannas föräldrar på tapas och mingel med de andra bröllopsgästerna och det var trevligt att träffas innan också:)

På lördag vaknade jag av att Emelie ringde på dörren för hon skulle fixa mitt hår inför bröllopet. Det var inte riktigt meningen att jag skulle sova så länge men jag hann klä på mig i alla fall:P Det blev så otroligt fint!!! Tack så hemskt mycket, jag blev supernöjd!! När det var klart sprang jag ner på stan för jag skulle hämta brudbuketten och de andra blommorna, blev lite nervös att jag skulle sabba håret eftersom det snöade ute men det gick bra. Sen bar det av hem till bruden med blommorna och där gick allt enligt planerna så jag åkte hem igen för att hämta Hampus, brudgummen, Elliot och Hugo. Väl hemma så svarar jag telefonen åt Jonas och det är Sannas kompis som ringer och nu är katastrofen ett faktum! Jag hör hur Sanna gråter i bakgrunden och frågar vad det är som har hänt? Då har han som har sytt klänningen sytt in ett foder i den dagen före och då har han råkat sy in klänningen två(!) storlekar. Så den går inte att stänga och det är ungefär tio minuter tills vigseln ska börja, tjugo minuter bort med bil. Så Jonas försöker lugna Sanna men hur lätt är det att ta det lugnt i en sådan situation? Jag skulle ha brutit ihop helt! Vi försöker samtidigt ringa till H och J:s mamma som är på väg till kyrkan för att se om prästen har tid att vänta och det kunde han som tur var. Vi hoppar in i bilen och kommer dit när vigseln skulle ha börjat och väntar. För nu har vi fått reda på att han som sytt klänningen är hos Sanna och håller på att sprätta bort fodret fort som bara den. Tjugo minuter senare kommer de till kyrkan och det tycker jag var väldigt snabbt om man tänker på omfattningen av katastrofen. Då börjar vigseln och in kommer Sanna med sin pappa och hon var sååå otroligt fin och man kunde inte se nåt fel på klänningen. De var så otroligt fina båda två och jag hade kunnat visa bilder men min bror har sladdarna till kameran så jag måste vänta tills han har lagt in dem. Det var så roligt och trevligt alltihop, så tack så hemskt mycket för att vi fick komma=)! Sanna ska ha en eloge för att hon klarade av att sjunga till Jonas i kyrkan efter allt hon precis varit med om! Ska försöka fixa bilder tills imorgon, Tjing

Kommentarer

Postat av: Anna V

Publicerad 2009-02-10 19:09:50

Ja! Jag vill se bilder =) Hurry!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela