Proud Mama

Yes!!!

Publicerad 2009-03-27 16:28:13 i

Jag kanske inte är världens sämsta mamma ändå=) Elliot har varit inne i en period nu då han är väldigt svår att sova ner. Det har dels att göra med att han kan ställa sig upp i sängen, så det är ju det första han gör nu när man ska lägga honom. Sen står han där och skriker tills man tar upp honom, drygt. Det finns ju liksom ingen risk att han somnar stående. Så under den här tiden har vi fått ligga bredvid och i princip hålla fast honom i våran säng för att han ska somna. Det hade ju kunnat vara mysigt om han hade legat och gosat med en tills att han somnar men 99% av gångerna så ålar han bara runt i sängen och slänger sig fram och tillbaka för att hålla sig vaken. Nu har jag tröttnat på det! Dessutom så tar det jättelång tid innan han väl somnar. Jag vet ju att det enda som går att göra är att lägga honom i sin säng och ta några "gris" dagar av skrik och grin (han är alltså arg och inte förkrossad) och gå in och lägga ner honom 500 ggr tills han inte orkar ställa sig upp längre utan somnar. Då kommer han ju lära sig att det är sova som gäller och att vi inte kommer ta upp honom igen förrän han har sovit. Det har inte fungerat än för jag har varit för blödig, men i eftermiddag gjorde jag ett försök till och det fungerade, halleluja! Han sover just nu på söta örat. Var bara tvungen att dela med mig av detta. Måste nästan skriva upp den här dagen i kalendern, nu går det alltså åt rätt håll! Nu ska jag skynda mig att göra biffar, later.

Kommentarer

Postat av: jenny

Publicerad 2009-03-27 16:53:55

du är grym :) kämpa på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela