Proud Mama

Idag vill det sig inte!

Publicerad 2009-10-14 13:52:09 i

Imorse var jag verkligen överkörd av en ångvält när jag skulle kliva upp kl 07.00. Elliot var redan uppe med Hampus som gjorde gröt men för att Hampus ska hinna till jobbet brukar jag ge honom gröten. Än så länge ingen skada skedd. Vi åt frukost och gjorde oss klara i lugn och ro eftersom Elliot skulle till dagis till kl 09.00. I god tid är vi påklädda och ska åka upp till dagis men jag hittar inte mina nycklar. Jag är säker på att jag har lagt dem på byrån i hallen men yr som jag är så vet man ju aldrig. Jag börjar kolla igenom alla väskor, springa runt och kolla golven om Elliot har lekt med dem på morgonen innan jag var vaken, letar igenom väskorna igen och slutligen letar jag överallt där man vet att de inte ligger men man kollar ändå. Då kan man kanske tycka att det inte är någon panik om jag inte kan låsa ytterdörren i fem minuter när jag går upp med honom till dagis, det är ju ändå kod till porten. Men då har man fel. På nyckelknippan sitter nämligen bilnyckeln och i bilen ligger barnvagnen som barnen sover i på dagis. Så jag börjar telefonterrorisera Hampus som är på jobbet för jag börjar misstänka att det är han som är boven i dramat. Han som ALLTID håller reda på allt. Vid det här laget ganska stressad och irriterad men han svarar inte på jobbet eller mobilen. Så vad göra? Jag får ta Elliot på axlarna och bära upp honom för backen till dagis, och den är inte rolig även om man inte bär ett barn samtidigt. När jag går hem ringer äntligen Hampus och jag är ganska less och berättar vad som hänt och frågar om han har sett eller flyttat på dem men det har han inte. Han kollar ändå i sin jacka och vad hittar han där om inte mina nycklar! Han tycker att jag ska hämta dem så jag kan åka upp med vagnen men jag tycker att det är han som har klantat sig så han får vackert komma hem med nycklarna på rasten=) Tjejer äger!
Efter allt detta gör jag mig klar eftersom jag ska träffa mamma på stan när hon har lunch. Plockar ner allt i väskan och går ut, på vägen ner till bilen halkar! jag men mina nya stövlar på torr asfallt?? så att det blir ett märke på dem mitt fram. Till historien hör att jag halkade två gånger i göteborg och mitt i stan rakt ner i backen, inte pinsamt alls....men vi skrattade mest. Hur kan man sätta plastklackar på dyra skinnstövlar? Ser jag ut som att jag vill ta livet av mig? Så nu måste jag lämna in och få dem fixade och byta klackarna. När jag kommer ner till stan sen har jag ju självklart glömt telefon-aset på byrån så jag kan inte ringa och bestämma var vi ska ses. Jag går och letar henne i en halvtimme, man tycker inte att det ska va så svårt i denna lilla stad att hitta nån när man vet var de brukar gå men jag har ju inte lyckats med nåt annat idag så varför ska jag lyckas med det? Jag åkte hem istället. Nu tänker jag smaka chokladen vi fick av mamma och pappa från chokladmässan i Stockholm.

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2009-10-14 15:22:07

Postat av: mamma

Publicerad 2009-10-14 15:24:47

Ja du gumman, du har inte haft det lätt idag och jag avundas dig inte men jag fick i alla fall ett väldigt gott skratt när jag läste din historia, särskilt om "telefon-aset". Jag skrattar bara jag tänker på det (det är mammas humor det). Hoppas att chokladen kunde släta över lite av förtreten. Vad är det man säger: det är aldrig så illa att inte morgondagen kan bli sämre!!!!!!

Postat av: anna v

Publicerad 2009-10-14 16:41:57

OJ vilken dag! Stackars dig! Tur att du fick lite god choklad som plåster på såren... =) Hoppas stövlarna blir fina igen också! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela