Proud Mama

Byråkrati Sverige

Publicerad 2011-05-31 09:57:48 i

I går var jag då äntligen på företagscentrum för att söka starta eget bidrag. Jag hade gjort affärsplan och budget enligt konstens alla regler och fått hlälp av Almi för att verkligen vara säker.

Så kommer jag in till en dam som knappt ens kollar på vad jag gjort, hon säger nästan på en gång att jag ska boka en tid med deras vad det nu heter som kan hjälpa mig med allt sånt här.  Jag har ju redan fått hjälp? Det var som att hon förutsatte att jag inte kunde sånt här utan att ens läsa vad jag gjort!

Det är inte det att jag inte kan ta kritik, det behövs för jag har aldrig gjort det här förut. Det är bara det att nu tar det ytterligare två veckor innan jag får träffa henne så att hon kan "hjälpa" mig och vem vet hur lång tid det tar innan de tycker att affärsplanen är bra nog att lämna in? Med den här takten kommer jag inte kunna sätta igång förrän nästa år!

Jag vill börja NU!!!

Om jag inte får bidraget har jag ju bara slösat bort en massa tid eftersom jag kommer köra på i vilket fall...

Jag kanske ska passa på att rensa garderoben nu, det brukar ju gå bra när man är lite arbetselak.

Nu har jag gnällt färdigt, kan inte vara arg en dag som denna, jag ska ju till frissan!!!! Äntligen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela